Vážený zákazníku,
telefonní číslo je určeno výhradně pro pomoc s výběrem zboží z našeho eshopu nebo pro pomoc s vyplněním objednávky. Pracovní doba je 8.00 - 12.00 a 14.00 - 16.00.
Nejčastější dotazy:
Můžu jednoduše nahradit plynový kotel elektrickým?
Odpověď: Teoreticky to možné samozřejmě je, prakticky je to složitější. Musíte totiž počítat s velkým elektrickým příkonem elektrokotlů a tomu musí odpovídat jistič. Například kotel o výkonu 18 kW má prodoudový příkon 26,1 A / 3x400V. Potřebuje tedy jistič pro samotný kotel 32 A! Na zásuvku 230V jej už vůbec nemůžete připojit. Většina domů u kterých se nepočítalo s vytápěním elektrokotlem má přitom hlavní jistič jen 25 A / 3x400V. Takže bez výrazného posílení přívodu elektriky pro dům elektrokotel vůbec nemůžete instalovat.
Jaké připojovací rozměry mají Vámi prodávané kotle ?
Odpověď: Rozměry jsou uvedeny u jednotlivých produktů popřípadě v návodu k obsluze zde.
Mám straší kotel Junkers s analogovou regulací (svorky kotle 1-2-4), bude mi pasovat některý z nových termostatů ?
Odpověď: Pro starší kotle máme jediný termostat FR 120. Nová regulace (svorky B-B) se staršími kotli nefunguje.
Co vše doporučujete zakoupit spolu s novým kotlem ?
Odpověď: Určitě připojovací adaptér 80/125 mm nebo 60/100 mm, popřípadě ještě sifon kondenzátu a magnetický odlučovač.
Vytopí mi kotel můj dům ?
Odpověď: Přesnou odpověď umí říct pouze projektant. Jednoduchý výpočet je 40-50 W na m3.
Lze zakoupit náhradní díly ke kotlům ?
Odpověď: Prodej náhradních dílů je určen servisním partnerům. Pro objednání lze použít univerzální položku, kde si do poznámky v průběhu objednávky napište, jaký náhradní díl potřebujete.
Jaký jistič potřebuji k elektrickému kotli ?
Odpověď: U každého elektro kotle je přehledná tabulka s uvedenými výkony kotlů a potřebným jističem před kotlem.
Jak je to se spotřebiči ze zahraničí ?
Odpověď: Tomuto tématu se věnujeme zde. Na našich stránkách naleznete jen výrobky určené pro český trh. Spolu s výrobky dostáváte český záruční list. Servis našich výrobků lze uplatnit u kteréhokoliv servisního partnera Bosch po celé ČR.
Potřebuji kotel namontovat
Odpověď: My výrobky pouze prodáváme. Montáž si musíte zajistit u svého instalatéra. Instalatér nemusí být autorizovaným servisním partnerem Bosch. Po instalaci je potřeba objednat autorizovaný servis na uvedení do provozu.
Jaký výkon kotle mám pro svůj dům či byt zvolit?
Odpověď: Pokud kotel měníte za starší, je nejjednodušší zvolit stejný výkon, jako měl původní kotel. V případě, že instalujete kotel zcela nový, pro přesný výpočet kontaktujte projektanta. Jedině odborně spočítaný výkon Vám zajistí optimální účinnost Vašeho nového kotle.
Pro další dotazy týkající se výběru zboží z eshopu volejte 608 13 44 33.
Pro technické dotazy a informace o již instalovaném zařízení prosím kontaktujte servisní partnery zde.